/LET ME SIGN/

för länge sedan tillverkade jag mig (ok, inte länge sedan - känns bara bättre att säga så) en lista på spotify som jag kan vända mig till när jag känner mig trött och grå. spännande va, tjejen är deep. där är det en salig blandning av allt mellan himmel och jord. men ingenting är så bra dessa dagar jag är trött och grå som att skriva in youtube.com i adressfältet och söka på: let me sign. då är livet fan underbart, hur trött och grå jag än känner mig. en annan sak som får mig att vilja jubla dessa dagar är när jag får trycka in en gårdskyckling insmord i så mycket grillkrydda att det nästan är läskigt i ugnen, då vet jag att middagen kommer göra mig och min mage något fruktansvärt gott.


(nu när jag precis skrev "fruktansvärt gott" kom jag att tänka på hur olidligt fult det låter när någon skriver något negativt innan någonting positivt, för att pusha ännu mer på hur bra någonting är. som "äckligt gott", "snuskigt snygg", "förbannat kul" osv, det låter bara löjligt. jag vet själv att jag skriver så alltför många gånger för mitt eget bästa, men fan vad fult det är och låter. så hädanefter ska jag vara ännu mer på min vakt, och radera och skriva om när jag ser mig själv göra ett sådant fult misstag. en liten parentes bara....)


nåväl, nu ska jag titta till min gårdskyckling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0