/smile dude!

Tittade på tvåan idag, när jag åt min goda hemmagjorda - fantastiska - extraordinära skål med pasta och tomatsås, och tror att jag fann samhällets stora kämpe, kvinnan som ska få undervisa mina (ehm...) framtida (ehm...) barn (smil). En kvinna med de rätta ambitionerna, med det rätta konceptet för att få barn att lära sig. "Jakten på det demokratiska klassrummet" hette avsnittet, där hon arbetade på Manhattan New School. Denna fantastiska kvinna tog med sig barnen på utflykter, hade research groups, barnen fick välja ämne och sedan bjuda in någon kunnig för att ställa frågor - intervjua. Barnen fick anteckna allt och deras anteckningar sammanställde hon sedan till en bok, en bok i veckan, som användes till läsövningar - fantastiskt! WOW!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0