/LONG TIME - NO SEE/

nu var det ett tag sedan, och mycket har hänt sedan vi sågs. av behov kommer detta inlägg kanske bli ganska långt och tråkigt att läsa, så det är bara att sluta nu om ni så vill. sedan grillkvällen för några veckor sedan har jag hunnit med massvis, jag ska ta det från början.
1/ jag skrev klart alla mina skolarbeten och skickade in mitt sista pling någonsin i boxen, och grät en skvätt. just där och då trodde jag att mitt liv var över. men icke. 2/ jag åkte till alanya tillsammans med massvis av fina vänner och njöt en hel vecka av dårskap, det konsumerades alldeles för mycket alkohol och tobak och det borde ha druckits mer vatten. vi dansade oss genomblöta på the doors vareviga kväll och drack alla shots på robin hood med våra bartenders. trots det överlevde vi och kom hem helskinnade, då det oroväckande askmolnet försvunnit. 3/ direkt efter hemkomsten startade viking, laget samlades och vi smekte en match av fem. jag spelade två och trodde att hjärtat skulle hoppa ur kroppen, men det var det värt. det blev vinbrännboll och studentmottagning under underbart intensiva dagar. 4/ sedan började veckan, studentveckan. det var mösspåtagning och fest, lunch med klassen och chill i parker, lunch hos mentorn med klassen, vinkubb, ghandis och utgång, det blev matlagning och middag med alla treor och lärare på gastro, champagnefrukost i strålande sol halv nio på morgonen och visit i kyrkan, fina meddelanden i mössor och på papper till alla vänner och ett vitt kuvert i handen, utspring. vagntåg och studenttåg genom hela staden tillsammans med alla studenter. hemfärd och underbart fin mottagning. tal. paketöppning som om det vore min födelsedag. ombyte för slussbruden. jägershots. lärare som får mig att börja gråta av lycka och sorg. rådis tillsammans med riktigt bra människor. konstiga samtal och sms som enbart kan sluta i stora feta asgarv. hemfärd och en god natts sömn. uppgång och världens längsta dusch. torka hår, sminka, smörja in, locka hår, på med klänning och skor - bal. massa kort och trötta muskler i ansiktet. riktigt fet kväll på magasinet. skönt häng i soffor. god och äcklig dricka. skön terass att hämta andan på - diskutera minnen. kramas. ombyte och lång väg upp till det där j*vla berget för korv och stenkastning. hemfärd, några sms och återigen en god natts sömn.
det har varit dagar som jag aldrig kommer att glömma, minnen för livet och stunder som inte går att beskriva med ord. jag har åstadkommit något magnifikt, ni har åstadkommit något magnifikt. tillsammans har vi åstadkommit något magnifikt vill jag lova. det är nu "verkligen börjar" som jag hört otaligt många gånger den senaste månaden. jaha, då tutar vi och kör!
boom boom boom, let me hear you say weho... WEEEHOOO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0