/IMAGINARYFRIENDS/

called in sick today, hade snuskigaste migränen när jag vaknade imorse, sov vidare en timme och ringde in vid sju och tog ut en ledighetsdag, som jag samlat. känns bra även fast jag går miste om pengar. får jobba ihop de senare. så nu varvar jag islatte och stora mängder vatten i trettioåttagrader på altanen. solen gassar mig och det känns som att ligga på stranden i bikini (inbillar mig själv att det doftar saltvatten, varm sand, saltiga pommes osv).


dessa tysta men ack så stillsamma och fina dagarna får mig att vilja sysselsätta mig upp till öronen, men ändå bara ligga ned och teckna lite. jag blir rastlös av att inte göra något men hysterisk på mig själv när jag tar på mig för mycket. fin balans i livet. lika fin balans som mina tankegångar över livet och vad som komma skall. i detta nuet är jag rädd för framtiden, vill inte att sommaren ska ta slut och vilseleda mig in på något jag kan tänkas ångra. samtidigt vill jag det - för man lär sig av sina misstag.


apropå att man lär sig av sina misstag så önskar jag att jag vågade ta för mig mer i mitt agerande på jorden. inte gömma mig bakom min stora uppbyggda (imaginary) fasad. samma sak som när jag var liten, fast jag då tog tag i mammas ben och smygtittade på det där konstiga-främmande-roliga-spännande-mystiska, med mors ben som sköld, en säkerhet.


nåväl. ibland går inte allt som planerat, ibland fungerar inte livet så som man trott att det skulle göra eller som man önskat sig. jag får helt enkelt finna mina egna lösningar längs vägen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0